Annons

Fågelfoto med D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Padaouk

Medlem
Hej
Skall byta min d90
Funderar på att gå upp till fx
och en d700
Någon som fotar fägel med den - hur e autofokusen och iso egenskaperna mot min ga d90
MVH
Lars J

Kanonbra. Det är en mycket kompetent kamera som levererar fina bilder. Med MB-D10 blir den också riktigt snabb, 8b/s. Det som kan vara nackdelen är att du tappar litet "brännvidd". Den mindre sensorn i D90 gör ju att du får en skenbar brännviddsförlängning med 50%. Ett 300mm på FX motsvarar 450mm på DX. Du behöver alltså längre objektiv för att uppnå samma grad av förstoring. Jag har fotat många fåglar med D700 och varit väldigt nöjd. /Frode

Du kan gå ganska högt, hur den är direkt jämfört med D90 kan jag inte säga men säkert ett steg bättre egenskaper. Själv har jag alltid försökt använda stativ när ljuset inte är det bästa då jag är ganska allergisk mot brus och det är ju högst personligt vad man kan acceptera. Och i slutänden beror det ju också på vad man gör med sina bilder, presenteras de bara på dataskärmen eller skrivs ut i ganska små förstoringar minskar ju också kraven på brusfrihet och brusreduceringen i efterbehandlingen blir bättre och bättre. Många skulle nog råda dig att behålla D90 som fågelkamera pga den mindre sensorn och "brännviddsförlängningen". Även om inte D90s filmfunktion är den bästa så finns den ju och det tappar du på D700. Du har inte möjlighet att behålla D90 som komplement till D700? /Frode

Hej
Skall byta min d90
Funderar på att gå upp till fx
och en d700
Någon som fotar fägel med den - hur e autofokusen och iso egenskaperna mot min ga d90
MVH
Lars J

Bra, du kommer bli kanonnöjd. Känns överdrivet att köpa en D800 för det du skall te å göra, i slutändan hänger det ändå på fotografen så jag har svårt att se dig bli missnöjd med en D700. Men mycket vill ha mer, så är det ju alltid.

Ha det!

/J

My D700 is great, but time and new tech should make you go for D7100. You have cropfactor and great sensortech - try read about this camera...

Henrik

ANNONS
Götaplatsens Foto