Annons

Fått mitt tamron 28-75mm 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Fått mitt tamron 28-75mm 2,8 idag. Trevlig objekiv tycker inte alls det är plastigt eller seg fokus. Jätte nöjd med det än så länge. Dock inte tagit så mkt bilder. Men ska sen. :)

Men jag måste fråga en sak. Beställde mitt objektiv i går från dustin och fick det idag. Men objektivet är fasiken tillverkat i går!!

Bifogar bild på kartingen. hur går det ihopp?

ID date jag syftar på....

Bilden nedan är tagen med kitobjektivet.... Kanske postar lite bilder senare tagna med tamronet....

Dags och åka ut och fota!

Bilagor

• tamron.jpg
    tamron.jpg
    25.4 KB · Visningar: 358
Senast ändrad:
johan_w skrev:
Men objektivet är fasiken tillverkat i går!!

Bifogar bild på kartingen. hur går det ihopp?

ID date jag syftar på....
Då är det i så fall ännu märkligare att japanerna har lyckats skriva på svenska på etiketten ("TILL CANON") - och dessutom lyckats få dit Dustins artikelnummer. Kan det kanske vara så att ID date syftar på något annat än objektivets tillverkningsdatum? ;-)

Re: Re: Fått mitt tamron 28-75mm 2,8

200cm skrev:
Då är det i så fall ännu märkligare att japanerna har lyckats skriva på svenska på etiketten ("TILL CANON") - och dessutom lyckats få dit Dustins artikelnummer. Kan det kanske vara så att ID date syftar på något annat än objektivets tillverkningsdatum? ;-)

Smart du. ;)

PerFogelberg skrev:
Det är ju hur enkelt som helst att se att objektivet är tillverkat 22 juli 2002.

Haha!

Kan säga att jag är jätte nöjd med objektivet. Mkt skarpt! O min kamera gillar det. Ska posta lite bilder sen så får ni se...

ANNONS
Götaplatsens Foto