Falumas
Aktiv medlem
Jag håller inte med..jag har haft både Canon 20D och Nikon D70(och kör Nikon idag) och jag upplevde Canon 20D som den bättre av dom två när det gäller bildkvaliten..men det är som sagt personligt hur man upplever detta..sen är 20D är snabbare,bättre byggd,kan använda sig av batterigrepp,har spegeluppfällning,bättre af.
Utbudet av beg otik är fullt tillräckligt för båda märkena..Canon har ju sin l-serie med f4 som är riktigt bra när det gäller byggkvalite/prestandard för den som vill ha "rejäla" objektiv men som samtidigt inte vill betala en förmögenhet...nån motsvarighet till den serien finns inte hos Nikon utan man måste då gå upp i "proffsklassen" för att få motsvarande byggkvalite på objektiven.
Lite tankar från "hustomten":
http://www.kenrockwell.com/tech/20dd70.htm
Nikon har också en massa f4-objektiv för en spottstyvel för dom med inbygd motor. Gav 900kr för ett 70-210 f4 Nikkor i vintras och det är bastant byggt.
Spegeluppfällningen var den enda fördelen jag ger 20D vid en jämförelse, men den använder man inte så ofta. Ett VR-objektiv löste problemet för mig.
/Karl