Annons

Förbättra 350D för 100kr

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikentij

Aktiv medlem
Trådens rubrik kommer att locka mera än innehållet, antar jag =)

Köpte idag en ny ögonmussla till min 350D. Den heter Eb och är mycket större än originalet. Kanske samma som sitter på 20D?!

Jag tycker att sökaren ligger bättre mot ögonbryn och täcker mera!

Priset var 98:- och det var de värt!!

Bilagor

• mussla.jpg
    mussla.jpg
    25.8 KB · Visningar: 2,344
Jag köpte min på en Expret butik... Borde finnas hos lokala handlare. Alt. cyberphoto.

Dessutom så är det mycket svårare att, av ett rent misstag, ställa om "diopter" eller vad det heter...

Bilagor

• mussla.jpg
    mussla.jpg
    29.5 KB · Visningar: 2,296
Vikentij skrev:
Köpte idag en ny ögonmussla till min 350D. Den heter Eb och är mycket större än originalet. Kanske samma som sitter på 20D?!
Spontant tycker jag att det låter ungefär som den som sitter på min film-baserade EOS-300, den är iaf avsevärt större än den som de tryckte fast på 300D men passar i samma form.

Så här skriver cyberphoto:

Canon EB Ögonmussla till EOS D30, D60, 10D, 20D, 10, 100, 300, 500, 500N, 750, 850, 1000, 3000, 3000N, 5000

Antar att EB och Eb är densamma?!

bapsan skrev:
Låter intressant trär man den utanpå den befintliga?

/S

Nej, du tar först av den befintliga.

I mitt fall behövde jag dock inte det. Min flög av, av sig själv och blev liggande i skogen någonstans... Om någon hittar en ögonmussla i Tullgarns skogar så hoppas jag att den kan återlämnas mot beskrivning =)

Hej,

Det låter intressant med en ny ögonmussla till 350D. Skulle ni som prövat den kunna beskriva skillanden ur ett användarperspektiv mot orginalmusslan?

Mvh Henrik Björkman

Finns det ingen större ögonmussla med större gummiflärp som skärmar av från sidoljus.

Till min EOS 30 har jag en större ögonmussla, men jag minns inte vad den heter.

Va bra att hitta det här tipset.
Min ögonmussla flög av i skogen idag. =(
Infästningen verkar inte vara den bästa på 350d.
Ligger troligtvis i en backe vid Kallhällsbadet(sthlm).

Jag har redan en sådan.... den är bra mycket bättre än den som följde med när jag köpte kameran !

Gummilisten ramlar inte av lika lätt som den som satt på när jag köpte kameran.

Även jag köpte min i en expert butik.

Rekomenderas till alla !!!!!!

Hm, låser denna fast bättre på 350D än på 300D?

Köpte en sån första gången jag tappade min ögonmussla på min 300D, men den "låste inte, vilket gjorde att jag tappade bort även den efter ett tag.

Nu har jag förbrukat 2 st vanliga ögonmusslor till....

En av dem ligger nere på Antarktis nånstans...

/Jocce

Goldfish skrev:
Finns det ingen större ögonmussla med större gummiflärp som skärmar av från sidoljus.

Till min EOS 30 har jag en större ögonmussla, men jag minns inte vad den heter.
Jag är också ute efter en större mussla. Några tips, någon? Hittar bara de små vanliga ute på www-butikerna.

//mvh Glenn

ANNONS
Götaplatsens Foto