Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Förhandsvisning av NEF filer

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Tada :)

jimh skrev:
Lösningen finns här.
Är det den här lösningen du menar:

open a folder
click on "views" and select thumbnails
click on Tools then Folder options
click on the "views" tab
then click on the "aplly to all folders" button. you should have thumbnails again.

Får inte alla mappar automatiskt stora tumnaglar då?

Annars kostar det väl pengar att se lösningen på denna sida?

Det är den plats där windows lagrar inställningar sedan Windows 95 kom. Det är bara att köra reg-filen så lägger den in inställningarna.

jimh skrev:
Det är den plats där windows lagrar inställningar sedan Windows 95 kom. Det är bara att köra reg-filen så lägger den in inställningarna.
Äääööö...var ligger den mappen i XP...?

Det står ju "merge into your registry". Gör den det automatiskt alltså?

Calle, som kan köra bil, men inte kolla oljan.

Calle S skrev:
Äääööö...var ligger den mappen i XP...?
Det står ju "merge into your registry". Gör den det automatiskt alltså?
Det är en fil, ingen mapp. Dubbelklicket lägger in infon automatiskt, du behöver inte göra mer.
Calle S skrev:
Calle, som kan köra bil, men inte kolla oljan.
//Jim, som efter 12 bilar med genomsnittlig årsmodell 1976 ännu inte besökt en bilverkstad

jimh skrev:
Det är en fil, ingen mapp. Dubbelklicket lägger in infon automatiskt, du behöver inte göra mer.
Aha. Ok, tack ska ge mig på det där senare idag. Känner ingen panik, använder Fotostation till bildstöket. Men visst vill jag ha naglar på PS-filer...

//Jim, som efter 12 bilar med genomsnittlig årsmodell 1976 ännu inte besökt en bilverkstad
Du är teknisk, alltså. Min bil står på verkstaden nu. Inget allvarligt, men jag har inte haft värme i den på fyra år. Lite jobbigt på vintern. Den lilla fransyskan längtar nog till Paris...

Det funkade inget vidare för mig.

Så här ser PS-filerna ut nu:

Bilagor

• ps2.jpg
    ps2.jpg
    44.9 KB · Visningar: 114
mipert skrev:
12 bilar?
Kanske dags att svälja förtreten och gå till verkstan.
Får förtydliga: Endast en av dem har gått till skrot och det var en 343 med remjohanlåda :)

Regfilen jag pekade på funkar bara med internationella windowsversioner. Kör man svenskt så måste man öppna den i notepad och byta ut alla "Program files\\Common Files" mot "Program\\Delade filer". Då borde den funka.

jimh skrev:
Regfilen jag pekade på funkar bara med internationella windowsversioner. Kör man svenskt så måste man öppna den i notepad och byta ut alla "Program files\\Common Files" mot "Program\\Delade filer". Då borde den funka.
Tackar, nu funkar det.

Tjusigt, va?!

Bilagor

• sådärja.jpg
    sådärja.jpg
    42.3 KB · Visningar: 106
Nu undrar jag varför jag inte behövt uppdatera registret?

Jag misstänker att det är Elements som ligger bakom.
Eller inte.

Förmodligen för att du har Elements 2 installerat. Om du kollar i mappen C:\Program\Delade filer\Adobe\Shell så hittar du förmodligen filen psicon.dll och den installeras inte med CS.

En teori är att det möjligen kan ha något att göra med om du haft Photoshop 7 installerat också. Jag tror att jag har installerat om båda mina maskiner så pass nyligen att CS är den enda versionen av Photoshop som har funnits på dem. Men å andra sidan tycker jag att jag borde ha märkt tidigare att tumnaglarna försvann då. Det känns som om det har hänt senare.

boris.bonasin skrev:
Förmodligen för att du har Elements 2 installerat. Om du kollar i mappen C:\Program\Delade filer\Adobe\Shell så hittar du förmodligen filen psicon.dll och den installeras inte med CS.
Jo, precis därför tänkte jag att det var Elements.
Fast om jag minns rätt ligger den under Elementsmappen. Är på en kontorsdator nu, har bara bara Pshp. (Utan tumnaglar.)
Men det jag undrar är om både förhandsvisnningen och flervalsalternativen under egenskaper beror på .dll-filen.

Särskilt som tillägsalternativen är på engelska med svenska program.

[edit] Endast Phshp CS, Elements och Nikon Capture har varit installerade på datorn. Av bildbehandlingsprogram.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto