Annons

Förlänga medlemskap - backar inför onödig nyfikenhet

Produkter
(logga in för att koppla)

elgenper

Aktiv medlem
Har varit betalande medlem några år. Tänkte precis betala för fortsatt plusmedlemskap; kan ju vara kul med ett blogginlägg nån gång när andan faller på.

Men när jag började fylla i formuläret blev jag alltmer tveksam. Trots att jag redan finns i registret och gått in via min profil, krävdes personnummer för att gå vidare. Onödigt och tveksamt. Men: sedan krävdes också ett telefonnummer; utan att fylla i det kom jag inte alls vidare. Varför, i fridens namn? Det måste väl vara min sak om jag vill kunna nås per telefon; ni har redan e-postadressen. Anar kommande försäljningssamtal, vilket jag betraktar som ren pest var de än kommer ifrån.

Så, nej tack! Avbröt förnyelseförsöket, och kommer följaktligen att sluta vara betalande medlem när nuvarande period tar slut. Tråkigt, men rent ut sagt: ni är lite för nyfikna!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej!

tack för feedback! Anledningen är att vi tar in det är för att vår betalpartner Klarna kräver den infon. Personnummer används för att minimera kreditrisk och telefonnummer för att identifiera (men den stora fördelen enligt mig är att de messar när det är dags att betala en faktura). Har man Klarnas app så kan man betala direkt via den också. Inte så dumt.

Men vi respekterar såklart att man inte vill lämna ifrån sig massa infon och därför kan man använda denna länken:

http://www.fotosidan.se/membershop/plus-extra.htm?_product=fastlane

Där kan man sen välja att betala med Paypal (ligger längst ner) och då betalar man med kort. Vill man inte heller det så kan vi bistå med en klassisk PDF-faktura som mailas (men baksidan att det tar lite tid att få medlemskapet uppgraderat).

Hälsningar
David
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tack! Medlemsintäkter ger oss möjlighet fortsätta utveckla sidan och skriva bra journalistik!
 

elgenper

Aktiv medlem
OK, med den möjligheten har jag nu också betalat. Men varför är den så väl dold? Bara att slippa ha med Klarna att göra är säkert något som många skulle välja om de visste...
 

GunnarW

Aktiv medlem
Paypal kan betalas med direktöverföring från din bank som alternativ till att fylla på Paypal från kort. (Bra att veta för den som inte känner Paypal och inte gillar att registrera sitt kort.)
 

PMD

Aktiv medlem
Om man ska registrera ett kort hos Paypal så bör man använda ett kreditkort och inte ett betalkort.

Kreditkortsräkningar brukar komma en gång i månaden och man kan upptäcka om det finns betalningar där som man inte själv har gjort (och klaga hos kortutgivaren, förstås) innan man betalar den.

Ett betalkort är kopplat direkt till ett bankkonto och det är mycket svårare att få tillbaka pengar som någon har snott därifrån än att låta blir att betala en kreditkortsräkning innan konstigheter är utredda.
 

nonno

Aktiv medlem
Hej!

tack för feedback! Anledningen är att vi tar in det är för att vår betalpartner Klarna kräver den infon. Personnummer används för att minimera kreditrisk och telefonnummer för att identifiera (men den stora fördelen enligt mig är att de messar när det är dags att betala en faktura). Har man Klarnas app så kan man betala direkt via den också. Inte så dumt.

Men vi respekterar såklart att man inte vill lämna ifrån sig massa infon och därför kan man använda denna länken:

http://www.fotosidan.se/membershop/plus-extra.htm?_product=fastlane

Där kan man sen välja att betala med Paypal (ligger längst ner) och då betalar man med kort. Vill man inte heller det så kan vi bistå med en klassisk PDF-faktura som mailas (men baksidan att det tar lite tid att få medlemskapet uppgraderat).

Hälsningar
David
Hur bär jag mig åt för att få en klassisk PDF-faktura som mailas? Tycker mig se att det kan vara svårt att få kontakt med er via e-mail, eller så har jag kanske tolkat fel./Nonno
 
ANNONS