Annons

Förlängd garanti på Canon 1Dmk3, 1Dsmk3

Produkter
(logga in för att koppla)
Så praktiskt! Jag som precis köpt en begagnad. Först en vettig firmware-update och nu detta.

Hmmm, är detta seriöst???

Om man går in på FAQ-sidan

och kollar fråga nr 5 så står det "Applications by fax, post, telephone or e-mail will not be accepted". Låter ju inte likt ett multinationellt företag.

Vidare om man trycker på fråga 15 kan man klicka på e-mailadress för att ställa frågor till Canon. Den går till [email protected] ...

Dessutom känner jag inte igen URL:en och kan inte hitta info om detta på någon av Canons officiella sidor. Letar jag för dåligt?

Kanske är jag misstänksam i överkant? Eller??

Arne

Canons officiella länk

Jodå, det verkar seröst. Nu har jag tyvärr ingen Mark III (men hoppas köpa en snart om min 5D blir såld) så jag kan inte testa registreringen men länken är:
www.canon-europe.com/2008promotions

Efter att du valt Sverige som land så länkas du vidare till´:

http://canon2008promotions.onlinerebates.com/intro.aspx?country=sv&view=promos

Texten på sidan:
Kamerorna EOS-1Ds Mark III och EOS-1D Mark III är Canons måttstock när det gäller kvalitet och professionella prestanda. Vi vill ge uttryck för hur stolta vi är över våra flaggskeppsprodukter och har därför tagit fram ett fint erbjudande.

Under en begränsad tid erbjuder Canon en garanti för ytterligare ett år utan kostnad, utöver den ursprungliga ettårsgarantin. Det här innebär en garantitid på totalt två år från och med inköpsdatumet.

Erbjudandet gäller för alla inköp till och med 2008-12-31. Oavsett om du redan har ägt din EOS-1Ds Mark III eller EOS-1D Mark III ett tag, eller om du precis har köpt den, kan du utnyttja det här erbjudandet.

Sista datum för registrering är 2009-01-31.

Arne S skrev:
Hmmm, är detta seriöst???

Om man går in på FAQ-sidan

och kollar fråga nr 5 så står det "Applications by fax, post, telephone or e-mail will not be accepted". Låter ju inte likt ett multinationellt företag.

Vidare om man trycker på fråga 15 kan man klicka på e-mailadress för att ställa frågor till Canon. Den går till [email protected] ...

Dessutom känner jag inte igen URL:en och kan inte hitta info om detta på någon av Canons officiella sidor. Letar jag för dåligt?

Kanske är jag misstänksam i överkant? Eller??

Arne

Klart att det är seriöst. Man kan ju läsa om det på Canons sajter och klicka sig vidare till denna sajt

Ok, tack. Hittade inte länkarna och när jag såg den lustiga mailadressen blev jag förundrad.
Men då vet jag.
/Arne

ANNONS
Götaplatsens Foto