Annons

Förlängninsgsladden till trådutlösaren, var?

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
sitter och försöker få tag på en förlängningsladd till min trådutlösare..

kameran är en 1d mark II, och förunnas över priserna som denna sladdbitar har, trots sina "special" kontakter..

Skulle verkligen behöva en förlängare, är det någon som handlat 1 pirat, lr vet var det finns?

Går bra att bygga en förlängare själv ioförsig, men slipper jag är jag mer än glad..

tacksam för hjälp,,

/Tomas

Nån som vet hur många ledare det är i..

Det är den enkla varianten, med endast fokus(lock), avtryck..

3, 4??

Senast ändrad:
Dels känner jag ett starkt behov av att porra mig själv framför kameran ibland, för att få mer ragg på internet comunitys (fine-art nude, hettet det visst). Sen betalt jag inte runt 1000 spänn för en sladdbit..

Hadlade på C O nyss..

Håll tummarna..

Bilagor

• cl1.jpg
    cl1.jpg
    38.8 KB · Visningar: 157
Klart..

Sladden på sidan om är en lös sladd på 10m..

Det fungerar k.a.n.o.n bra....

Tack för mig...

Nu var jag tvungen att köpa en löd-kolv då det nog var 15 år sen jag lödde sist, men det var en 12v (bil adapter) för 59 spänn.. Men har man lödkolv är detta billigt som fasiken, sen slipper man trådlöst (tack för det)..

:eek:)

Bilagor

• cl4.jpg
    cl4.jpg
    43.4 KB · Visningar: 153
Snyggt jobbat, du har haft hela tråden för dig själv tills nu.
Jag funderar på att korta ner min 5 meters så att det blir en kort med möjlighet till lång, men den är ju av ett annat märke.
(å det vågar man ju inte nämna i denna tråden)

Senast ändrad:
Jag har också lött in mini-stereo-kontakter på sladdfjärren, en vanlig skarvsladd från radioaffären kan sedan användas för förlängning.

Jag gjorde detta för att använda kamerakontakten tillsammans med adapters till Pocket Wizard radiofjärrkontroll för att trigga en kamera, men med de här olika skarvarna kan ju den vanliga fjärren också användas när jag vill det.

Bild: http://www.andersostberg.com/fotogalleri/albums/misc/RemoteCables.jpg

Första gången jag tjänat pengar på fotogrejjor..

Sen fick man lite flash-backs tillbax till radiostyrdabilarna tiden gratis, när man kände tenn lukten...

ANNONS
Götaplatsens Foto