Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstärkningsfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulf Landin

Aktiv medlem
Jag fick den senaste Hoya-filterbroschyren i min hand nu i veckan. Där såg jag ett filter som hade till uppgift att göra röda färger lite kraftigare. Ett liknande filter annonseras ut av Photax i Nybro till ett pris av c:a 500:-, d.v.s. dubbelt så mycket som de flesta andra filter.
Nu undrar jag bara: Vad är detta för filter? Hur fungerar det? Är det värt pengarna? Någon som vet?
Hälsningar, Uffe

Jag kan vara helt ute och cykla men det är väl ett rosa filter som framhäver färger som röt och orage. Har et vagt minne om detta då jag tänkte fotografera lite utomhy i höstas då dess färger skulle bli mycket kraftigare.

Är tyvär alldeles för dålig på liknande filter och vill lära mig mer

Jo, det stämmer. Jag är lika nyfiken som Du. Men eftersom detta filter verkar rätt dyrt, vill jag veta mer av dem som använt det, innan jag lägger ned c:a 500:- på något som bara hamnar i lådan. Där är så fullt ändå.
Hälsningar, Uffe

ANNONS
Götaplatsens Foto