Annons

Första bilden publicerad:D Prissättning:S

Produkter
(logga in för att koppla)

T. Guldstrand

Aktiv medlem
Hej!
Fick idagens pappersupplaga utav Borås Tidning min första bild publicerad. Det var inget märkvärdigt utan jag lyckades cykla förbi en bilbrand, och för en gångs skull låg kameran i väskan.

Min fråga till er nu är: hur mycket har jag rätt att kräva för bilden?
Ansvarig på redaktionen sade att han inte visste prissättning och sånt, utan om min bild skulle bli publicerad (de valde mellan två av mina, och en bild som deras fotograf tagit) skulle de kontakta mig innan publicering. Pris skulle jag bli kontaktad utav en kvinna senare.

Igår fick jag inget samtal, och idag mailade jag till redaktionen och frågade ang ersättning, jag fick då svaret att jag får 300kr för bilden.
Tycker att det känns lite för lite, har dock inte BLF:s prislista. Bilden i tidningen var 7,2x12,2 cm och den var till en notis. Bilden är nytagen, och BTs upplaga är ca 50 000ex.

Jag har via förfrågan till en annan fotograf fått fram att enligt 2004 år prislista kan jag fakturera dem på 935kr + moms. påtalade detta i ett mail till den ansvariga, och därefter har jag inte fått något svar.

Tänkte därför ringa henne nu, men vill gärna ha lite mer skinn på näsan först, och det är därför jag slänger upp frågan här....

Tack på förhand!
/Tobias

tack för svaret kalle, tänkte bara om någon med tillgång till prislistan kunda vara snäll att kolla vad som gäller för just min bild, då jag får ta en diskussion med de på BT.

bumpar upp den lite igen då, eftersom jag kollat igenom de förslag kalle skickade, men jag vill veta mer om min "unika" bild... Dsv hur mycket jag kan kräva dem på...

ANNONS
Götaplatsens Foto