Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första kameran

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ser nu att det visst går att överföra bilder direkt från kameran till datorns hårddisk. Puh, det underlättar en hel del. :)

Senast ändrad:
Kör man XP så går det att överföra direkt via utforskaren, men inte om man kör äldre versioner av windows.
En extern kortläsare är ivfsh rätt billig och då går det snabbare att överföra bilderna (iaf om man har USB2) åxå.

dumbo skrev:
A60, A70, A75 och A85 har, skal helt i plast, medan A80 och A95 har både metall och plast i skalet, om jag inte har helt fel.

Det är inte så illa med plast faktiskt. De känns inte särskilt platsiga. Särskilt inte med batterier i, då de får lite vikt åxå. De knirkar och gnisslar inte eller så. Det blir inte lika kallt att hålla i dem på vintern heller. ;-)

A70 är delvis i metall, i vart fall framsidan. Har en A70 och på jobbet har vi även A75 som är bra mycket plastigare...
Inte så A75:an känns dålig, men i jämförelse med A70 är den bra mycket lättare och plastigare i känslan. Däremot är nog A75 aningen snabbare (eller kanske snarare mindre långsam)

Pär:
Om du kör XP så ska det inte behövas. XP har stöd för PTP (som alla Canons kameror använder).

Johan:
Nu var jag tvungen att plocka upp A70:n och kolla bara för det och det stämmer nog att fronten är i metall. Resten är dock plast.
Vad gäller hastigheten på A75 så undrar jag om det verkligen är så. Vad jag förstått så är enda skillnaden att man har en pictbrigdeknapp för att enklare komma åt pictbridge, som ju introducerades i uppdateringen av mjukvaran i A70:n. Men jag har inte jämfört dem sida vid sida förstås.
A85 är däremot något snabbare.

ANNONS
Götaplatsens Foto