Annons

Första kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker det är bättre att du skaffar en systemkamera istället.

En begagnad D70 med 18-70 exempelvis.

Även om jag håller med Kim om att en systemkamera är bättre så kan man ju inte bortse från att Coolpix 5700 är en hygglig bit billigare än även begagnade digitala systemkameror. Iaf om man ska gå på pricerunners priser. Om den nu finns kvar i butikerna... Den är väl utgången?

Så det beror ju lite på vilken budget du har att röra dig med Thom. :)

jag hade tänkt mig runt 3000kr. Hittade denna på blocket för 3000kr med 256mb minne och lite mer, men 3000 kan jag lägga ut:D

Det är en rätt bra kamera. Jag vet inte hur mycket den brukar gå för begagnat så jag kan inte säga om det är ett rimligt pris att betala. Men Som en nybörjarkamera så är den inte så dum ändå, om man inte har råd med en systemkamera.

Du kan ju läsa här om du vill (om du inte redan gjort det):
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/

5700 är en helt ok kamera att börja fota med.
Sålde min för 4500.- i vintras när jag köpte digital system så 3000:- är väl rätt rimligt i dagsläget?.
Den går inte att jämföra med systemkamerorna i varken snabbhet eller batteritid. Autofokuset fungerade ibland dåligt vid sämre ljus och det blev en hel del brus i bilderna vid 400 ISO men förövrigt en välbyggd skön kamera som man kunde ta väldigt bra bilder med. I vilket fall är den billigare än systemkamerorna och har alla manuella inställningarna som man kan öva på...
Om intresset håller i sig så blir det nog en digital system senare=)

va underbart att se bra slut, om det nu blir det här som är slutet av tråden ;)

det gillar jag med fotosidan jämfört med andra
forum, oavsett ämne...

alla är trevliga och tycker det är kul att hjälpa
varandra...

hoppas du blir nöjd med din kamera Thom!

// Chris

ANNONS
Götaplatsens Foto