Annons

Förvirrad av alla modeller

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingerlan

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag ska köpa en digital kompakt som komplement till min Nikon D70. En kamera som alltid är med och som jag kan ta ögonblicksbilder med. Men, det är verkligen inte lätt att hitta rätt. Vill ju fortfarande kunna ta bra bilder. Jag vill ha hög upplösning, optisk sökare, bra zoom, bildstabilisator och hyfsat stor skärm, Den får inte vara alltför stor men inte heller för liten. Har tittat på Nikon 7600 och 7900, Canon Powershot A620 m fl. Problemet är att jag har så svårt att bestämma mig. Är det någon som kan råda?Köper man en kamera idag kan man ge sig tusan på att nästa vecka kommer Kameran med ALLT!

Två mycket bra förslag av hornavan
Men G6 är inte snabb va? Ingen antiskak heller. Men bra, jo jag känner G3 och den duger.

Alla seriösa tillverkare gör rätt bra kameror nu. Jaga inte bara megapixlar
En detalj. Har du redan en Nikon så har du programvaran antar jag. Att ha flera tar mer tid att lära sig och de tar utrymme i datorn.

Att ha samma typ av minneskort kan ju vara bra så man kan dela med den andra.

Kolla in Konica Minolta X1. Den har antiskak och har stor display men är liten och platt med hög upplösning. Att den är billig, ca3200:- gör inte saken sämre.

OK, tack för era tips. Nu gick jag förbi Expert på väg hem. Jag slog till med Canon Powershot A620. Har lite ångest för att bli besviken, men jag kan släppa grubblerierna nu iaf.

ANNONS
Götaplatsens Foto