Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fast eller zoom
- Trådstartare Graze
- Start datum
Bohmanskan
Aktiv medlem
Alltid svårt att rekommendera någon ett objektiv, men utifrån min egen erfarenhet så skulle jag rekommendera dig den fasta 300:an och ev. en konverter också.
Har själv den zoomen som du har tittat lite på och har kommit underfund med att jag i princip alltid nyttjar den fullt utzoomad, alltså i 400-läget. Rent skärpemässigt blir det bättre med canons ef 300/4 ihop med en konverter än med zoomen. Detta har jag testat då en kompis, Pontus (också han medlem på FS), har just den kombinationen.
Hade jag köpt ett teleobjektiv idag hade jag lätt valt den fasta, men behoven är ju alltid lite olika...
Lycka Till
/Sonja som trots allt ändå är mkt nöjd med sin zoom
Har själv den zoomen som du har tittat lite på och har kommit underfund med att jag i princip alltid nyttjar den fullt utzoomad, alltså i 400-läget. Rent skärpemässigt blir det bättre med canons ef 300/4 ihop med en konverter än med zoomen. Detta har jag testat då en kompis, Pontus (också han medlem på FS), har just den kombinationen.
Hade jag köpt ett teleobjektiv idag hade jag lätt valt den fasta, men behoven är ju alltid lite olika...
Lycka Till
/Sonja som trots allt ändå är mkt nöjd med sin zoom
strombergjo
Aktiv medlem
Zoomar ger flexibilitet men...
Enligt egen erfarenhet har man mer nytta av ett zoom när det gäller vidvinkel än när det gäller tele eftersom det märks mycket mer skillnad på olika brännvidder där. För långa tele objektiv använder jag den ändå mest med maximal inzoomning.
Ett zoom är antingen sämre än ett fast objektiv eller klumpigare.
Enligt egen erfarenhet har man mer nytta av ett zoom när det gäller vidvinkel än när det gäller tele eftersom det märks mycket mer skillnad på olika brännvidder där. För långa tele objektiv använder jag den ändå mest med maximal inzoomning.
Ett zoom är antingen sämre än ett fast objektiv eller klumpigare.