Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fasta objektiv (större uppgradering)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade satsat på 35L, 85L och 135L. Jag har knappt rört mitt 50mm sen jag köpte 35an, gillar brännvidden bättre. Jag ska själv komplettera min utrustning med 85L och 135L, tror man kommer långt på det....

tänkte du 85/1.2 eller 1.8?
50 mm är trevlig promenadglugg som är lätt och liten och kostar en lagom slant bara :)
35mm är ju lite tyngre och större i det fallet.
35,50,85,135 alltså..hmm.
 
Velar själv mellan 24-70 mk1 eller 35mm 1,4 ,läser att många har sålt sin 24-70 i förmån för 35mm,måste finnas bra anledningar till det.Har aldrig testat nån av dem kan nån hjälpa mig att göra ett bra val.
 
Velar själv mellan 24-70 mk1 eller 35mm 1,4 ,läser att många har sålt sin 24-70 i förmån för 35mm,måste finnas bra anledningar till det.Har aldrig testat nån av dem kan nån hjälpa mig att göra ett bra val.

Nu verkar ju dock ett 24-70/2.8 II ha kommit och ska vara bättre mrn sjukt mkt dyrare.Ett 35/1.4 II är också på väg nu,men lär ju också kosta multum!
 
tänkte du 85/1.2 eller 1.8?
50 mm är trevlig promenadglugg som är lätt och liten och kostar en lagom slant bara :)
35mm är ju lite tyngre och större i det fallet.
35,50,85,135 alltså..hmm.

85 1.2

För min del ligger 50mm för nära 35 och 85 och klarar mig långt på 50mm 1.4 om det skulle behövas. 85 1.2 är iofs inte billig och 1.8 är inte dålig heller.
 
Nu verkar ju dock ett 24-70/2.8 II ha kommit och ska vara bättre mrn sjukt mkt dyrare.Ett 35/1.4 II är också på väg nu,men lär ju också kosta multum!

Jag köpte min 35a ny i februari och var lite nojjig att version II skulle komma snart men med tanke på att Canon verkar höja priserna ordentligt på nya produkter så känns det okej ändå. Det är ju inte direkt gratis nu och version I håller extremt hög kvalitet även om det alltid finns nåt som kan förbättras.
 
Jag köpte min 35a ny i februari och var lite nojjig att version II skulle komma snart men med tanke på att Canon verkar höja priserna ordentligt på nya produkter så känns det okej ändå. Det är ju inte direkt gratis nu och version I håller extremt hög kvalitet även om det alltid finns nåt som kan förbättras.

Ja jag tror också att version 2 blir för dyr mot skillnaderna till 1an :)
Jag vill ha objektiven innan bröllopssäsongen sparkar igång här nu för fullt vilkrn 2an inte kommer.

Skillnaden mellan 1.2 och 1.8 är ju extremt i pris för 85an..men kvaliten på bilderna får avvägas mot det.där är nog också bokehn avgörande i slutändan.
 
ANNONS