Annons

Fasta vidvinklar till digital canon

Produkter
(logga in för att koppla)
hur är den i förhållande mot t ex sigmas 28/1.8. Har hittat en sån beg. Är dom på samma nivå?

Jag har inte testat/läst tester om Sigma. Tror säkert att det matchar Canon. Möjligtvis med en annan färgtemperatur. Men det fixar du i PS...
Frågan är om du behöver 1,8. Gluggen blir större och tyngre. Jag använder nästan aldrig stor bländare till vidvinkel (iofs mest landskapsbilder..)

Jo.. Men det börjar bli en fråga om tillgång ;) Börjar behöva objektiv ;)

Men du har canons 2.8? och är nöjd?

Om du bara gör en gissning. Vilken tror du är skarpast. Sigma eller canon? Och tror du sigmazoomen har en chans?

sjohan skrev:
Letar febrilt efter att hitta ett 28/2.8 beg men lyckas inte.. Har hittat ett par annonser men alla har precis blivit sålda. Testade dom olika brännvidderna med zommobjektiv och kom fram till att 28 är närmast det jag letar efter. 35 va för mycket och 20/24 för lite. 28 va perfekt. Och skilnaden för att få 1,8 känns onödig så jag satsar dom pengarna på ett stativ istället.

Om det är någon som har sett en annons med en Canon 28/2.8 nyligen så hojta till! (Eller skicka ett lite diskret mail så att ingen annan hinner norpa det framför näsan på mig ;)

HOJT!
Här verkar det finnas ett:
http://www.ufk.se/produkter/canon.html
Men jag tycker det verkar dyrt...

Jag har också en 20D, men 20 på en sån glugg, blir ju 32, är inte det för lite vidvinkel när man fotar trångt i ett hus t.ex ....
det finns ju inte mycket att välja på under det, om man inte vill lägga mycket pengar eller tappa bländare i så fall.
Jag höll lite i en 10-22/3.5-4.5 i helgen och den kändes hur härlig som helst, blir ju 16-35 på ett 1.6-hus.
men smakar det så kostar det ju också.

ANNONS