Annons

Favorit fotografer, inspiration för karga tider!

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Satt och kollade runt so man brukar göra på olika kanalen på Youtube och på nätet för inspiration och för att konsumera lite fotografi i största allmänhet:) och kom att tänka på att det skulle vara kul med en tråd för lite länkar till favorit fotografer från er andra.
Alla möjliga genrer.
Jag personligen gillar dokumentära bilder eller gatufoto mycket men har ingen tydlig inspiration där i form av någon speciell fotograf förutom de gamla mästarna cartier etc, kollar oftast runt på alla möjliga och fastnar mer för olika bilder.
Men fotografer jag inspirerats av och gillar annars är tex Carl Bengtsson som jag också gjorde praktik hos när det gäller porträtt/modefoto, Gillar det Micke Bergs stil mycket. och en annan ledstjärna har alltid varit Anders Petersén.
När jag var yngre gillade jag Anton Corbijn mycket också.
Sedan finns det ju många många andra man inspireras av och jag tycker är duktiga, men dessa är de jag kommer på som jag följt och inspirerats av genom åren bland andra.

Nu lite från er tack :)
/Martin.
 

PMD

Aktiv medlem
Margaret Bourke-White, Diane Arbus, Dickie Chapelle, Dorothy Lange, Ragnhild Harstaad och fler som jag inte kommer på just nu.
 
ANNONS