Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
FD objektiv?
- Trådstartare Kheldoron
- Start datum
wipe
Aktiv medlem
Kolla på http://shop.shiftlenses.com/ och gå in på produkter -> adaptrar. Där finns en för 845 kr.
Foto-Gabbe
Aktiv medlem
Kheldoron skrev:
oooh fy fan! då köper jag ju hellre rätt objektiv direkt..
Troligtvis rätt beslut.
Man kan inte fokusera till oändligt och måste fokusera manuellt med dem.
Jo... det finns många bra foto från tiden innan autofokus men de hade inget val.
matnyttige
Aktiv medlem
Det finns två typer av adaptrar. Den ena fungerar som en mellanring och kan ej fokusera till oändligt. Den andra adaptern som har en lins kan det dock.Foto-Gabbe skrev:
Troligtvis rätt beslut.
Man kan inte fokusera till oändligt och måste fokusera manuellt med dem.
Jo... det finns många bra foto från tiden innan autofokus men de hade inget val.
Foto-Gabbe
Aktiv medlem
Det är helt rätt att det finns sån typ av adapter också (därav priset) och som jag inte har testat, men man lär tappa både ljus och optisk kvalité med dem.
Enligt texten på www.shiftlenses.com så ser det ut som att man både tappar ljus och får en förstoringsgrad på x1,25.
Troligen håller optiken i adaptern sämre klass än de gluggarna man vill kunna utnyttja.
Enligt texten på www.shiftlenses.com så ser det ut som att man både tappar ljus och får en förstoringsgrad på x1,25.
Troligen håller optiken i adaptern sämre klass än de gluggarna man vill kunna utnyttja.
matnyttige
Aktiv medlem
Jag är ute efter en adapter utan lins men de verkar svåra att få tag på (liksom Canons egena adaptrar med eller utan lins).Foto-Gabbe skrev:
Det är helt rätt att det finns sån typ av adapter också (därav priset) och som jag inte har testat, men man lär tappa både ljus och optisk kvalité med dem.