Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel i bloggfunktionerna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Helt plötsligt har ett fel uppstått (som vanligt när det gäller datorteknik kanske ska tilläggas, jag har erfarenhet från maskinprogrammet på jobbet). I "Senaste" och på fotosidans förstasida visas mina bloggrubriker med liten begynnelsebokstav, trots att de är skrivna med stora. Vad fasiken har ni snickrat ihop för något nytt egentligen? Dessutom visas huvudnamnet med stor begynnelsebokstav och resten med små, trots att hela huvudnamnet är skrivet med stora. Tacksam för svar och hopp om att ni ändrar så att det blir rätt.

Det är funktion som vi haft sedan rätt länge (något år kanske). Det beror på att vi inte vill att rubriker bara skall bestå av versaler (då dessa tar för mkt fokus och det blir en tävling om vem som syns bäst). Därför blir första bokstaven stor, men inte resten.

Ja, vad är det som fungerar med alla andras bloggar, men inte med min? Även på fotosidans förstasida visas alla rätt, utom min.

Kan det ev vara att jag skrivit rubriken så här:
BLOGG 88/En dag på IVT i Tranås.
och inte så här:
Blog 88/En dag på IVT i Tranås.

Eller måste jag även skriva IVT med bara en versal också?

Det är din versala BLOG som ställer till det. Om du skriver Blog (om du vill ha det med), så kommer allt vara frid och fröjd. Och denna regel är den samma som vi haft sen ngt år.

ANNONS
Götaplatsens Foto