Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fel på ISO inställningen

Produkter
(logga in för att koppla)

tavvas

Aktiv medlem
ISO menyn har förändrats på min 40 D. För det första är nollorna i ISO talet förändrade, ser ut som små "o". Bara nollrna inte de övriga siffrorna. Från auto hoppar den till 200. Kommer inte åt ISO 100. Det knepiga är att om jag använder C1, C2 och C3 finns ISO med siffror även ISO 100 finns kvar där.
Jag har ställt tillbaka alla inställningar, men det hjälpte inte. Är det någon som har en tanke om vad felet beror på?

Det är inget fel, du har bara ändrat till Högdagerprioritetsläget, då visas ISO som ISO 2oo.

Det går att ändra tillbaka, men då jag själv inte äger en 40D så är jag inte så hemma på menyerna.

/Daniel

hej!
är ingen canon människa, men jag har för mig att jag läst att det är när man aktiverat Highlight priority läget? :)

Mvh
Marcus
(Pentaxian, så ursäkta om det vart fel..)

CFn II-3. Ställ den på 0 istället. Att det fungerar på C1-C3 beror på att när du programmerade dem, hade du inte ändrat på CFn II-3.

ANNONS
Götaplatsens Foto