Annons

Fiberpress i Skåne?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sande

Aktiv medlem
Detta är mitt sista desperata försök till att få tag på en fiberpress. Jag har lagt ut annonser och köpt diverse trasiga exemplar som inte gått att laga.

Nu undrar jag om det är någon i Skåne som har en fiberpress och skulle kunna tänka sig att låta mig använda den till ett par bilder (30x40cm) som jag MÅSTE ha klara till lördag 10/4...
Jag skulle även kunna tänka mig att betala för tjänsten...

Snälla rara människor, gör mig en jättestor megatjänst.

/Alexandar

Fråga hos en ramaffär. Kanske har de sådana.

Varför inte plantorka bilderna mellan glasskivor med tyngder ovanpå?

Tack för rådet Mikael, jag ska kolla upp ramaffärer snarast möjligt.

Plantorkning tar tyvärr för lång tid då bilderna ska vara färdiga och inramade senast Lördag...

Hoppas fler kan komma med nyttiga råd eller hjälp till mitt problem...

/Alexandar

Hör med olika utbildningar (gymnasium, universitet, folkhögskolor, medborgarskolor, folkuniversitet och så vidare). Annars har vi en gammal fiberpress i min lokala fotoklubb som ingen använder. Det kanske inte är så konstigt när glansplåten och duken är skitiga. Jag vet inte ens om den fungerar och den avser 24x30. Haffa mig privat om du är tillräckligt desperat för att prova den.

Tack Jörgen men jag har en egen 24x30 och den är för liten. Jag har kollat med universitet men inte hittat och övriga skolor är helt nerstängda pga påsklov.

Med andra ord, jakten pågår fortfarande...

Hälsningar
Alexandar

Kontakta ansvariga för
http://www.galleriformat.nu

I mörkrummet finns en gammal stor värmepress.
Jag tror den fungerar.

Kajsa Lindskog och Ingrid Fahlgren kan du söka i telefonkatalogen.
De var med i styrelsen på min tid som ansvarig för mörkrummet.

Aj f.n.

Innan lördag, då blir det svårt.

Gör som jag, kopiera på plastpapper.
Fiber är bara snobberi (när tiden är emot en).

;-)

Tack Mikael, jag hitta en inramare i Lund som hade en megastor press. Han kommer fixa allt till en mindre kostnad. Dessutom ser det ut som att han kommer hinna fixa det till på lördag, fastän det är påskhelg. Allting verkar lösa sig, turen var på min sida idag...
Tackar för rådet om ramaffärer, jag fick napp efter 5:e försöket...

Ha de gott
Alexandar

ANNONS
Götaplatsens Foto