MariaLind777
Aktiv medlem
När jag har arbetar klart med min bild som jag tänkte ha på min hemsida så sparar jag den i jpeg. Det ser superskarp och fin ut, men när jag öppnar den på min hemsida ser den lågupplöst och oskarp ut... varför??? help!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En länk till sidan med bilden kan kanske ge en större chans att hjälpa till.
En orsak kan vara att bilden visas i mindre än full storlek på sidan eller att din webserver komprimerar bilden vid uppladdningen.
www.marialindholm.com
det är collaget med de fyra bröllopsbilderna längre ner på sidan som jag tänker på
Du har lagt upp bilden med fel dimensioner i HTML koden. Bilden är 800x775 pixlar, men i HTML koden står det att bilden skall visas i 830x774 pixlar. Korrigera det så kommer bilden se bra ut.
Sedan så tycker jag att du kan ha en lite generösare JPG komprimering, du kanske har vart väl hård där. Det gör inte så mycket om bilden är lite tyngre i KB räknat.
Du har lagt upp bilden med fel dimensioner i HTML koden. Bilden är 800x775 pixlar, men i HTML koden står det att bilden skall visas i 830x774 pixlar. Korrigera det så kommer bilden se bra ut.
Sedan så tycker jag att du kan ha en lite generösare JPG komprimering, du kanske har vart väl hård där. Det gör inte så mycket om bilden är lite tyngre i KB räknat.