** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Filter fastnat på objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Oljefiltertång...

...var ju det första jag kom att tänka på! När jag sedan läste lite i tråden blev jag ju klok på att det finns fler som tänker dom jag. Då tittade jag in på Biltemas sida och hittade det här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ng/Olja-och-Fett/Universaloppnare-2000016986/
Sedan såg jag i inlägget här ovan länken till Kaffebrus. Så visst finns det fler lösningar med varierande kostnad förutom att knacka med ryggen på en kniv!
 
Hur skruvar du ur en skruv? Skulle tro att minst 99% av alla gängor här i världen är högergängade, dvs du skruvar i medsols och ur motsols, d.v.s åt höger för att skruva i och åt vänster för att skruva ur. Vill inte vara någon besserwisser men kunde inte låta bli att kommentera eftersom det är är rätt viktigt att veta vilket håll man ska skruva åt liksom.

Man lär ju aldrig kunna lossa ett filter om man drar medsols...

/Tomas

Beror sig på om man är på norra eller södra halvklotet!
 
Om man byter ordet "motsols" mot "moturs" (och samma sak för "med") så blir det lättare att göra likadant i hela världen. :)
 
Jag värmde lite försiktigt med hårblås på ett filter som satt fast och vips gick det lätt att få av. Kanske funkar?
 
ANNONS