Annons

Filter problem i CS5

Produkter
(logga in för att koppla)

SergeiP

Aktiv medlem
Under dem senaste veckorna har jag haft problem med Photoshop filter och liknande funktioner som Lens correction och Liquify.

Problemet är att efter när jag lägger på något filter och trycker på "ok" så händer det inget med lagret, inget fel meddelande, historiken ändras inte, verkligen inget händer.
Gör jag exakt samma sak ett par gånger så brukar det fungera till slut men det här som ni kan tänka er är extremt irriterande och framför allt tidskrävande.

Försökt googla efter folk med liknande problem men finner nada.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Har du provat att kontakta supporten? Vet att det är rätt jobbigt att komma i kontakt med Adobe, men när man väl lyckats har i alla fall jag fått jättebra hjälp. Annars är det väl som vanligt att man behöver prova det dryga jobbet att ominstallera, men då gäller det att komma ihåg att extrahera licensnyckeln först.

CS5-problem

Jag har inte haft problem med endast filtren, däremot har jag stött på ett liknande problem, där Photoshop slutar reagera på vad jag gör i programmet. Exempel: Klickar jag spara händer inget och lägger jag på filter händer ingenting. Programmet låser sig inte, det går att öppna alla menyer, markera lager etc., men det reagerar helt enkelt inte på kommandon.

Jag var i kontakt med Adobe-supporten, men lyckades inte hitta något svar på problemet. Själv kör jag Windows 7 64-bit. Vilket operativsystem har du?

En paniklösning som jag hittat är att ctrl+alt+shift-klicka på Photoshop-ikonen (jag har programmet pinnt på tasakbar-en). På det sättet ställer man om programmet till grundinställningar. Efter det fungerar programmet som det ska. Man kan ha programmet och filen man jobbar med öppet under tiden. Testa det ifall du har windows!

ANNONS
Götaplatsens Foto