Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns minneskort med trådlös överföring av bilder??

Produkter
(logga in för att koppla)

Ppettson

Aktiv medlem
Måste kolla upp om det finns någon som vet om det har släppts minneskort med trådlös överföring av bilderna till datorn. Har läst i någon utav alla fototidningar att det var på väg ut på marknaden i höstas om jag inte minns helt fel. Men jag har varken hört eller sett något mer efter det.

Hoppas att någon kanske vet eller har koll i detta avlånga land.

Mvh.
Peter

Re: Här finns några

MrSmith skrev:
Hejsan

Jag har redan tittat efter detta då jag oxo läste om det i Ny Teknik (tror jag) Korten verkar inte hålla rätt format vilket skulle innebära öppen lucka på kameran (inte kul)

http://www.expansys.se/n.aspx?f=177

/kjell
Dom korten hjälper dig inte så länge kameran inte har stöd för näteverk (och WLAN) i programvaran och möjlighet att installera drivrutiner för respektive kort. Dom har inte heller någon lagringskapacitet så dom går inte att använda som minneskort i en kamera.
---/Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto