Annons

Fixa till denna bild, hjälp mig komma ihåg!

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Jag har en annan tråd där jag berättat om ett problem jag har, för den intresserade länkar jag till den http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=54231

Jag skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig att efterlikna denna bild så mycket som möjligt ... jag har helt enkelt glömmt hur jag gjort!

Orginalstorlek:http://i43.photobucket.com/albums/e365/photonicdelousions/Tutorial032.jpg

Och hur den ser ut idag, jag kan bara säga att det är en hel del lager i form av softlight och något overlay nerdragen saturation contrast och levels! Lite dodging för ögonen!

Men huvudsaken är att man hamnar så nära som möjligt, jag hamnar nära men håret .. jag lyckas aldrig få det så detaljerat!

Bilagor

• fs.jpg
    fs.jpg
    43.5 KB · Visningar: 694
Gud vad hon är skitig LoL, jag fick heala visa delar :)

Men det där är inte helt illa faktiskt, hur har du jobbat? Speciellt för att bevara/framhäva detaljerna i håret där har jag mitt största problem!

Här är en lätt tvättad,
jag har använt en bild i bakgrunden, körd genom Noice ninja, sen har jag kopierat bilden 2 gånger, den första kopian har jag "Screen" på, det andra har jag gjort svartvit och använt "soft light" på. På det lagter använde jag också en lagermask på ögonen, för att få dom ljusare.
Sen är det dessa justerings lager. Brightness/Contrast, Curves, Photo Filter, och Selective Color, säkert något av dom lagrena man kan ta bort och ersätta på något sätt, men så duktig är inte jag:)

Här är en lite tvättad version med lite ljusare ögon

Bilagor

• unge_tvättad.jpg
    unge_tvättad.jpg
    22.8 KB · Visningar: 525
Hej gjorde mitt lilla försök , den är lite annorlunda :) men det är bara för att jag gillar att visa ögon så mycket...

Bilagor

• 2005_11_13.jpg
    2005_11_13.jpg
    55.8 KB · Visningar: 524
monalisa skrev:
Hej gjorde mitt lilla försök , den är lite annorlunda :) men det är bara för att jag gillar att visa ögon så mycket...

Mycket fin Monika... den ser väldigt ren ut!

Vad har du gjort med den? Gillar faktiskt ögonen bättre på din bild än min! Men jag tycker även om den lite mjukare känslan men med hårdare färger!

Den är fin iaf :)

Hej... :) jag har ändrat lite i färger, som du ser det vita har jag lagt mera gult och rött i, så allt blänk försvinner... sen har ja gjort ljusare ögon i skugga/högdrager... lagt på lite skärpa och så blev det :)

Jag gjorde ett försök i varjefall :)

Skicka ett mejl om du vill ha psd-filen så du kan se lagrena.

/Maria

Bilagor

• tutorial032web.jpg
    tutorial032web.jpg
    26.2 KB · Visningar: 460
Får väl kasta in en tolkning av den här, jag också då...

Bilagor

• tutorial032.jpg
    tutorial032.jpg
    57.5 KB · Visningar: 346
ANNONS
Götaplatsens Foto