Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrstyra 430 blixten trådlöst

Produkter
(logga in för att koppla)

Jokes

Aktiv medlem
Tja!

Jag kör Nikon, därför vet jag inte vad den heter riktigt.. =). Men! Nu är det så att vi har en 350D i skolan och en 430 blixt, och jag funderar på om jag kan styra den trådlöst som man kan med SB800 till Nikon. Är det någon som har koll på det?

Tack tack!

Jokes skrev:
Tja!

Jag kör Nikon, därför vet jag inte vad den heter riktigt.. =). Men! Nu är det så att vi har en 350D i skolan och en 430 blixt, och jag funderar på om jag kan styra den trådlöst som man kan med SB800 till Nikon. Är det någon som har koll på det?

Tack tack!

DÅ måste ha en sändare i blixtskon dom kostar ungefär 2000 lr canon dyraste blixt för 4500.

Tck för svaren alla =)

Om jag ska styra den med sladd då, hur gör jag? Det viktiga är att få bort den från kameran nämligen..

Om du inte redan gjort det, så kolla strobist.com, en blogg och en samling artiklar nästan bara om hur man får bort blixten från kameran!

Den där ebay-fjärr-grejjen funkar inte helt bra med just 430EX. Har den kombinationen själv. Det krävs att man har en bit sladd mellan den och blixten, eller nån annan kreativ lösning, eftersom mottagaren är störningskänslig och just Canons blixtar stör den.

ANNONS
Götaplatsens Foto