Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fjärrutlösare Canon 40D

Produkter
(logga in för att koppla)
Olof - fjärrutlösaren

Din rekommendation - vad är det egentligen för fabrikat? Min erfarenhet av ebay är att det blir krångel/dyrt med shipping. Märkessorten från Kina har ju bara ett ordernummer...

mvh
Michael

Kollade på den jag har, den ser identisk ut med den som jag länkade till, förutom att texten är lite annorlunda. Så klart, köpa billigt från Kina, det är inte samma sak som att köpa märkesgrejer på Cyberphoto. Men som du ser på länken så kostar den ca 100kr ink frakt, det tycker jag kan vara värt en chansning. Behöver man proffsgrejer så är så klart ebay-kina-saker inte att rekommendera, men då är det ett helt annat pris. Sen får man räkna med att leveransen tar några veckor.

/Olof

www.rymark.com

Din rekommendation - vad är det egentligen för fabrikat? Min erfarenhet av ebay är att det blir krångel/dyrt med shipping. Märkessorten från Kina har ju bara ett ordernummer...

mvh
Michael

Står det "free shipping worldwide" eller liknande så blir det ju inte speciellt dyrt med frakten, väl?

Jag har beställt några saker från ebay i kategorin "billigt kina-skräp med fri frakt", en del har verkligen varit plastigt, annat förvånansvärt gediget, och allt utom en grej (10 m TTL-kabel för $30) har kostat under 100 spänn styck, det mesta under femtilappen. Man får inte räkna med att det är något känt märke, förstås, men för en fjärdedel av priset för samma billiga skräp i Sverige så kan det vara värt en chansning. Framför allt jämfört med dyra originaldelar, så länge det inte är absolut kritisk utrustning förstås.

Hittills har allt jag beställt där från olika säljare kommit fram, men det har tagit 10-14 dagar varje gång.

Tack för alla inlägg och tips!

China rules.
Jag har svarat efter andras erfarenheter även om det stått annat på andra siter, än vad verkligheten sedan visat sig vara.

Testar,

mvh

Michael

ANNONS
Götaplatsens Foto