Annons

Fjärrutlösare som går att kontrollera från telefonen?

Produkter
(logga in för att koppla)

johan-vall

Aktiv medlem
Med risk att vara en bakåtsträvare.. Styrning med mobilen är jättesmidigt och jag har en sån där pulse-mojäng som funkar fint och kan också styra kameran direkt med mobilen.. Dock! Jag använder huvudsakligen fjärrutlösare när jag fotar norrsken och då är det jäkligt knöligt med mobilen när de valigtvis förekommande tempraturerna tarvar handskar. Nä riktiga knappar är att föredrar i min mening.
 

peter_gbg

Aktiv medlem
Canon Camera Connect kan inte exponera längre tid än 30 sekunder.
Det tycks som att den kan göra ungefär vad man kan göra med själva kameran och inte mycket mer.

Men om man ställer in kameran på B så blir det snarare ett T-läge när man använder appen för att utlösa slutaren. Man får använda en separat timer för att bestämma hur länge exopneringen ska vara och klicka på "avtryckaren" på appen igen för att stänga slutaren.

På min Androidtelefon går det bra att växla till timerappen och ta tid. Kamerans slutare hålls öppen, och man kan gå tillbaka till Camera Connect för att stänga slutaren.

Appen är gratis så det är en mycket billig fjärrutlösare.
Tack, det var svaret som jag ville ha eller inte ville ha, hur man nu ser på det. Blir nog en MIOPS.
 
ANNONS