Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare till Kanonen S3?

Produkter
(logga in för att koppla)

chrissan82

Aktiv medlem
Hoppas inte jag missat svaret i en tidigare tråd när jag sökt i forumet, i så fall får ni piska mig eller nåt :)

Nå väl, jag har funderat länge och letat efter fjärrutlösare till Canon Powershot S3 IS men lyckas inte finna någon sådan.
Tror jag sett för S1:an men inte för dom senare modellerna. Hur kan det vara möjligt?

Att kanske knyta till Gör det själv-forumet, ingen med rejäla datakunskaper som kan fixa en egen fjärrutlösare? Med tanke på att kameran använder USB-snitt och det dessutom går att ta en bild via datorn-usbsladd-kamera. Då "borde" man kunna fixa en liten plupp med lilla USB-kontakten in i kameran och sen en fjärrkontroll som skickar signalen till pluppen på kameran (går ju såklart med sladd också).
Och nej, att släpa med sig en laptop är kanske lite väl överkurs :D

Men i övrigt - finns fjärrutlösare till S3:an i dagsläget eller någon som vet att det kanske är någon på gång?

Bumpar tråden en gång för att se om det kommit några nytillkomna med vetskap :)

Har nu sett två varianter av fjärrisar som ska funka till S1 IS. Det är då trådlösa fjärrisar vilket betyder att kameran måste ha nån sorts mottagare (ir,ig,ib) eller nåt. Kan inte hitta nåt gällande S3:an, nån som vet nu?

ANNONS
Götaplatsens Foto