Annons

Fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det verkligen såå billigt. Har du kollat upp ebay's priser på en sån. Eller nån asiatisk återförsäljare. Engelsk text i annonsen är lite ebay varning på tycker jag :) Kaffebrus tar ju 549kr för motsvarande utrustning så det är ju inte såååå mycke billigare när du slänger på frakten..

Hmmm
Min fråga var nog om någon testat denna.

I somras köpte jag en snarlik modell från Hong Kong för ca 300 kr till min Nikon D200. Är alltså Radio och inte IR så man behöver inte ha "öppet landskap" mellan sändare och mottagare.

Den funkar kanon. Du kan använda mottagaren som trådutlösare eller sändaren som en trådlös fjärr. Alla funktioner som du kan ställa in i kameran funkar med fjärren. Bulb tex trycker du igång, sen går du och fixar kaffe och sen trycker du igen så är det klart.

Har inte haft några problem men jag har bara haft den i ca 6 mån så jag vet inte vad livslängden är på den. Å andra sidan kan man köpa nästan 10 st innan man är uppe i samma pris som en av Nikons original.

Jo då de fungerar, men räkna inte med uppgiven räckvidd är min erfarenhet. Jag tycker att konstruktionen med montering i blixtskon av sändaren är lite dum. När man använder fjärrutlösaren använder man stativ. Har du inte hus med inbyggd nivellering, så börjar man passet med ett vattenpass i blixtskon. Se'n skall det bort och mottagaren monteras. Dessutom kan du av förklarliga skäl inte använda blixt. Jag rekommenderar inte att ha den hängande i sladden heller. Kanske någon lösning med kardborre kan fungera.

Finns det något bra fjärrutlösarsystem så att man kan koppla ihop två kameror. När jag trycker på avtryckaren på kamera 1 så fotar även kamera 2.

ANNONS
Götaplatsens Foto