Annons

Flagnande direktvalsratt på 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

Henkis

Medlem
Kära medfotografer!

Symbolerna på min direktvalsratt har börjat flagna på min 10D, de har pågått rätt länge, redan 2-3 månader efter jag köpte kameran var den gröna fyrkanten helt borta...

Är det fler som råkat ut för detta? Måste man lämna in kameran eller kan man köpa endast ratten och byta den själv tro? Kan ju inte vara hur lurigt som helst tycker man?

/Henrik

Det borde (ska) gå på garantin..färgen ska inte flagna bort..har haft min 10D i 17 månader och det finns ingen tendens till att färgen flagnar på den.

Jag har fått något färgbortfall på den gröna fyrkanten... Det verkar som om färgen sitter väldigt dåligt på den ratten. Typ tryckt direkt på plasten på nåt sätt.

Har märkt att om något vasst kommer emot texten/symbolerna så försvinner det lätt färg. Det går till och med att avlägsna lite med nageln.

Jag ser dock inget problem i detta ännu efter ett års normalt användande, men det är klart... blir det värre så får man väl ta till åtgärder.

Det är synd att man inte ser i fönstret vilket program man kör med... man blir ju på så sätt beroende av att kunna se vad det står på ratten. Det är besvärligt när man fotar och det är kolsvart runtomkring... då ser man ju ingenting vad ratten är inställd på.

//Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto