Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Flytta album?
- Trådstartare camag
- Start datum
camag
Aktiv medlem
Om det gick att ordna så som du föreslår Jan, hade det ju varit perfekt!
Det händer väl nästan aldrig att man vill flytta album åt andra hållet, från portfolion till kritikdelen?
Som det är nu blir det ju så att jag först får radera alla bilderna, för att sedan ladda upp precis samma bilder en gång till.
Inte svårt, men lite tidskrävande och onödigt känns det som.
/Catarina
Det händer väl nästan aldrig att man vill flytta album åt andra hållet, från portfolion till kritikdelen?
Som det är nu blir det ju så att jag först får radera alla bilderna, för att sedan ladda upp precis samma bilder en gång till.
Inte svårt, men lite tidskrävande och onödigt känns det som.
/Catarina
Det har egentligen inte med den där spärren att göra, snarare vad man skall göra med alla kommentarer som hänger på en vanlig bild när man skall flytta den till Portfolio.
Skall de tas bort vid flytten? Det är väl mest logiskt kan jag tycka.
Jag behöver då antingen kod som tar bort dem, eller kod som hindrar att de kommer med i "antal kommentarer" och sådant i ens summering. Inget svårt, har bara inte kommit mig för.
Skall de tas bort vid flytten? Det är väl mest logiskt kan jag tycka.
Jag behöver då antingen kod som tar bort dem, eller kod som hindrar att de kommer med i "antal kommentarer" och sådant i ens summering. Inget svårt, har bara inte kommit mig för.
Graal
Avslutat medlemskap
Om jag vill göra en utställning med 10 bilder, kan jag då inte lägga ut alla 10 på en gång? Måste jag vänta till dagen efter för att lägga ut de sista 5? En vanlig utställning brukar hängas samtidigt inte 5 varje dag. Har inte kollat detta så noga. Förut var väl uppladdningsfrekvensen obegränsad för guldmedlemmar?
janc
Aktiv medlem
clindh skrev:
....Skall de tas bort vid flytten? Det är väl mest logiskt kan jag tycka.
..
Det jag såg framför mig var bara ett sätt att slippa hålla på och "ladda om" bilder och håller alltså med om att kommentarer från det tidigare albumet försvinner i och med flytten.
Jo du skall kunna ladda upp till Utställningsalbum och Portfolio utan begränsningar.Graal skrev:
Om jag vill göra en utställning med 10 bilder, kan jag då inte lägga ut alla 10 på en gång? Måste jag vänta till dagen efter för att lägga ut de sista 5? En vanlig utställning brukar hängas samtidigt inte 5 varje dag. Har inte kollat detta så noga. Förut var väl uppladdningsfrekvensen obegränsad för guldmedlemmar?
Vanliga album är dock begränsade till 5 om dagen fn; vad du kan göra då är att ladda upp till ett opublicerat album under två dagar. När du fått in allt publicerar du det.