schang
Aktiv medlem
Jag funderar på om jag skall ersätta min gamla och slöa PC-laptop med en ny iMac och vill förstås i så fall använda Mac:en för att redigera bilder på. Jag använder Lightroom idag och tänkte fortsätta med det. Eftersom jag har ett antal tusen bilder i LR-katalogen vill jag förstås inte behöva gör om alla redigeringar och katalogiseringar som jag gjort hittills.
Eftersom Lightroom finns för både PC och Mac blir frågan då om går det att flytta hela Lightroom-katalogen från min PC till en ev. iMac rakt av? Finns det några fundamentala skillnader som sätter käppar i hjulet? Jag kan ingenting om lågnivådetaljerna i PC och Mac och är inte intresserad heller, jag vill bara använda dem.
Eftersom Lightroom finns för både PC och Mac blir frågan då om går det att flytta hela Lightroom-katalogen från min PC till en ev. iMac rakt av? Finns det några fundamentala skillnader som sätter käppar i hjulet? Jag kan ingenting om lågnivådetaljerna i PC och Mac och är inte intresserad heller, jag vill bara använda dem.