Annons

fokus stopp efter 30 meter på 70-200 2,8L

Produkter
(logga in för att koppla)

HBUS1

Avslutat medlemskap
Hej i helgen var ja ute på första fotoutflykten med mitt 70-200 2,8L. har köpt det av en vän som inte haft det någon längre tid och då har det varit inne på service nyligt, dock har jag ej fått tag på papperet som vissar vad dom gjort än.

Felet är att när man kör det på 200mm fokuserar det bra inom 30meter, längre bort får man inget fokus vare sig man kör auto eller manuellt. hur dyrt kommer detta att bli tror ni och är det ett vanligt fel??

Mvh Dennis

Har det varit inne på service nyligen så borde det finnas garanti på deras jobb. Ta och ring och hör med dem. De har register på serienummret på objektivet så de kan kolla vad som är gjort.

Jo det var på rperation i dec och jag har pratat med dom så dom skulle skicka en en retur lapp så skulle dom titta på objektivet igen hoppas bara att dom inte tycker det gott för lång tid, dock är objektivet i princip oanvänt efter service. kan även tycka att en L-glugg borde klara mer än 6 månader efter en reperation som skulle ha gått på 6500. kommer att återkomma så fort jag fått mer information om ur det gått

ANNONS
Götaplatsens Foto