Annons

fokusproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan jansson

Aktiv medlem
Hej jag har just köpt ett Canon ef 400 2,8 IS och kör den med ett Canon 5D hus, jag får ingen sudds i skärpan på bilderna. måste skärpa upp till närmare 300 i oskarp mask i PS ändå blir det inte bra, är det någon som har erfarenheter av kallibrering. var lämnar man in kamera och objektiv. kollade met ett ställe i Solna, då skulle det ta 8 veckor innan man fick tillbaka prylarna
tacksam för svar

Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet du har av att fotografera med tele i den här kalibern men det ställer en hel del krav på dig.
Försök först göra noggranna tester med allt på stativ och fjärrutlösare (testa även med spegeluppfällning) för att eliminera "skak-syndromet".

Om du fortfarande tycker att det inte verkar OK så kontakta Intervision.
Lämna in både kamerahus och objektiv för justering.
Jag har visserligen bara erfarenhet av Intervision i Malmö, men där är man mycket seriösa och allt har fungerat utmärkt :)

Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet du har av att fotografera med tele i den här kalibern men det ställer en hel del krav på dig.
Försök först göra noggranna tester med allt på stativ och fjärrutlösare (testa även med spegeluppfällning) för att eliminera "skak-syndromet".

Om du fortfarande tycker att det inte verkar OK så kontakta Intervision.
Lämna in både kamerahus och objektiv för justering.
Jag har visserligen bara erfarenhet av Intervision i Malmö, men där är man mycket seriösa och allt har fungerat utmärkt :)

Jag skall göra en skärpetest i fotostudion, sen lutar det nog åt att få lämna in kamerahus och glugg för justering. jag har gjort skärpetestet med mina andra gluggar och då är det perfekt, jag använder mig av en skala som ligger i 45 graders lutning
Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto