Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Folk som har preoblem med 20d som låser sig.

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
1.0.4 kunke döda kameran helt.

Jag har bara haft en hängning sedan 1.0.5, och då har jag inte varit snäll mot kameran. Bara i veckan har jag tagit ca 4000 bilder med 20D. Jag kan avslöja att under den svarta ytan döljer sig grå metall... :) Kameror ska vara som skor - välingångna och nötta - då funkar de bäst...

En kamera som hänger sig EN gång har problem. Det skall inte hända. En kamera skall vara en trofsat vän som funkar i alla lägen i alla väder.

Vi börjar möjligen acceptera hägningar för att vi är vana vid att sånt händer med diverse programvaror och operativsystem i våra datorer. Inte heller det är ok, men definitivt skall kameror vara pålitliga!

Jag ska kolla med Per Karlsson på Canon yrkesfoto, han ville att jag skulle reportera om jag hade några problem. Sen får vi väl se.

froderberg skrev:
1.0.4 kunke döda kameran helt.

Jag har bara haft en hängning sedan 1.0.5, och då har jag inte varit snäll mot kameran. Bara i veckan har jag tagit ca 4000 bilder med 20D.
Jaså, det förklarar ju saken - du har ju fotograferat med din kamera!

Håller med Janne - inte ska väl en kamera ha samma bristande funktion som Bill Gates produkter?

Hej.
Har inga andra av dina digitala kameror hängt sig någon gång?
Jag har haft alla mellan D30 och 20D. Min 20D hängde sin en gång med den gamla firmwaren, aldrig med nya.

Oj...

jäklar vad många barnsjukdomar tjugan verkar ha, min D60 som jag använder nästan dagligen har inte haft några problem över huvud taget.

Förmodligen fixar sig alla buggarna på tjugan genom en firmware uppdatering, misströsta icke kamrater!

MVH

/Henning

Uppstår dessa hängningar enbart med DSLR? På min G5 har jag hittills aldrig haft en enda hängning, trots närmare 20.000 exponeringar.

ANNONS
Götaplatsens Foto