Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota brudpar i fräck miljö, Stockholm??

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonaldi

Medlem
Hej

Jag har ett jobb i sommar då brudparet vill vara i någon oväntad eller intressant miljö. Vi ska vara i Stockholm. De är ganska sportiga och öppna...

Tacksam för uppslag!

/ Jonas

www.jonaldi.com

Tja, svårt att veta riktigt vad du är ute efter, men något som nog skulle kunna bli coolt är att fota brudparet i brölloppsklädseln i vardagliga miljöer som ligger långt från vad man tänker på vad gäller bröllopp...kan ju bli en liten symbol för att ta med sig romansen in i vardagen efter brölloppet.

Typ, kön till McDonalds, kyldisken på ICA (givetvis med en falukorv i handen på bruden i stället för brudbukett), en gatukorsning i rusningstrafik, bilverkstaden...ja, vad som helst.

Tycker Oscars svar är bra.

Ha på dom bröllopskläderna och spela gärna på det som dom gör i sitt vardagliga liv idag.

Jobbar hon på ica så sätt henne i kassan och han handlar av henne, sportar dom på fritiden (som du skrev), låt dom göra det i sina bröllopskläder...

Spela på vardaliga situationer som tunnelbanan, en middag med vännerna där bara dom är uppklädda i sina fina bröllopskläder...

När jag fotade ett bröllop i somras utrustade jag tjejen med en AK47:a på några kort och på nått kort höll killen i ett par handbojor...

Kör hårt!

Erik

mannbro skrev:
Typ, kön till McDonalds, kyldisken på ICA (givetvis med en falukorv i handen på bruden i stället för brudbukett), en gatukorsning i rusningstrafik,

Jag har sett just en sådan bild på ett brudpar som rusar över ett övergångsställe tillsammans. Den bilden blev mycket bra!

Per.

Det är alltid kul att spela på deras intresse. Varför inte bilder på löparbanorna på Stockholm Stadion? Bruden med armarna upp i luften och brudgummen i ett sista språng mot mål... Eller så kan de fotograferas på gym i full bröllopsmundering. Kan bli hur kul som helst!

ANNONS
Götaplatsens Foto