Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota i solsken med 450d!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja några skriver att canons kameror gärna vid soliga dagar, alltså om det är starkt solljus gärna vill "bränna" ut och göra bilden ljus???

Vem har skrivit, att man inte kan foto i solsken, med en Canon 450D, då?
På ett sådant påstående, tar jag på mig mina solglasögon, skrattar åt den tönten, som har påstått sådant dravel!

Har du ingen egen förmåga, att sila bort skitsnack?
Verkligen tid nu för en mycket grundlig studie om fotografering, utan den grunden, är det bara totalt onödigt att köpa en system kamera D-SLR!

På omdömen har jag läst det!
Men som sagt beror det väl på hur man fotar också, man kan nog få till både det ena och det andra även med en bra kamera! :)

På ett sådant påstående, tar jag på mig mina solglasögon, skrattar åt den tönten, som har påstått sådant dravel!

Verkligen tid nu för en mycket grundlig studie om fotografering, utan den grunden, är det bara totalt onödigt att köpa en system kamera D-SLR!

som nybörjare är det inte alltid lätt att veta allt, det är därför man frågar. och det är inte alls onödigt att köpa en sytemare för att man inte kan allt från början, man kan lära sig efterhand...Finns olika sätt att lära sig på...

Vi andra kommer snart att sila bort ditt skitsnack, ta och uttryck dig bättre och var inte så överlägsen i dina kommentarer tack.

Du fotar med en 450 d ser jag. Funderar själv på att köpa en och jag tror det lutar åt en sån. Tänkte lägga lite mera pengar på objektiv istället!

Ju mer trådar man läser här på forummet ju fler otrevliga svar kommentarer hittar man från larsborg.

Jag kan visst hålla med om att det kanske inte var speciellt mycket substans bakom frågan/påståendet men det är helt ok om man är nybörjare, tycket iaf jag... Jag är också nybörjare men lär mig mer för varje dag, både genom att testa mig fram med min egen kamera och genom att läsa forum inlägg här på fs.

Tycket inte man ska behöva få svar som " gå en fotokurs ist om du inte begriper nåt och ge fan i att köpa en systemkamera" det var inte så det stod men det var precis vad du menade larsborg.

Nej du må vara en superduktig och kunnig fotograf men du vinner inga popularitetstävlingar genom att trycka ner "okunniga nybörjare" med spydiga översittar kommentarer...

Så tycket jag iaf

Senast ändrad:
Lite självklara kunskaper eller sunt förnuft bör man väl kunna kräva?
Det är inte frågan om, att svara otrevligt, faktiskt!

De flesta bilder, från en nybörjare, tas under fint väder, med mer eller mindre solsken, att då den mest sålda systemkameran Canon 450D INTE skulle fungera tillfredsställande, förstår alla säkert, - det är lösa påståenden, kan inte stämma alls!

Det är fotografen, inte kameran, som justerar för rätt exponering, i viss mån, med dagens automatik blir det ännu lättare, med en lätt justering, klaras alla situationer, gäller även en Canon 450D, så självklart, fattas bara annat!

Hur många frågar en bilförsäljare, om den här bilen kan köras i solsken?

ANNONS
Götaplatsens Foto