Annons

Fota objekt i rörelse digitalt

Produkter
(logga in för att koppla)

micke_j

Aktiv medlem
Har lite frågor angående att fota objekt i rörelse med min digitalkamera, Minolta Dimage F300. Det finns ett program för sport som man kan köra. Men det är inte speciellt ofta kameran väljer detta prograk i autoläget (som jag måste köra för jag är för dålig på att ställa in manuellt). Nu undrar jag om detta läge gör någon skillnad eller om det blir lika bra utan det? Kameran vill ju också nämligen fokusera själv, men sen kan jag ju sätta fokus själv också, i mitten, uppe/nere eller höger/vänster. Någon som vet vad det gör fö skillnad i sportprogrammet om jag väljer att fokusera själv, då kameran inte får följa med objektet som det vill. Jag vet att om jag vill ha fina fartbilder så ska jag panorer, och då måste jag ju sätta fokus till mitten manuellt, spelar DÅ sportprogrammet verkligen någon roll? *förvirrad* Jag är säkert jättejobbig :) Ni behöver inte svara om in tycker det :)
 
Jag har en också minolta( Dimage 7i) och den har också ett sportläge, men jag väljer att sätta fokus, och sen hålla kvar avtryckaren, där jag vill att bilden ska tas. I det läget ställer kameran in bländare och slutartid efter sportläget. fokuseringen har du ju redam bestämt själv...Men jag ställer alltid in slutartiden manuellt. Skulle bilden bli lite mörk fixar jag det efteråt i datorn.

Hoppas du blev hjälpt av detta...
 
ANNONS