Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

foto-filmer här på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)

szarseo

Medlem
hej allihopa! ville bara tipsa om en svensk sida jag hittat i dagarna, den verkar ny för jag har aldrig sett den förut. hursomhelst, sajten har massvis av foto-filmer, instruktionsfilmer och inspirationsfilmer. jag har suttit hela morgonen med dessa filmer hehe...synd bara att man sitter på jobbet! den här filmklippet handlar om makro och är väl ganska anpassad för nybörjare i genren men det är jag så det gör inte så mkt. de mer erfarna makro-fotograferna kanske inte lär sig så mkt av just det här klippet men jag såg att det fanns andra på sajten.


http://www.klaraav.se/ruben-dario-cruz-makro/

ska bli kul att följa sajten och se vad de kommer upp med för nya filmer.
enligt deras hemsida vill de få företag att själva lägga upp instruktionsfilmer vilket väl borde säkra en viss kvalitet!

hoppas ni uppskattar tipset! ha de bra.
 
hej,
jag tycker sidan är så pass intressant i sitt utförande att den var värd att tipsa om. dessutom anser jag att det kan vara svårt att hitta bra fotofilmer. om ni besitter en annan åsikt, beklagligt...

att en del av filmerna på sajten är sponsrade av fotoföretag ex. Tamron ser jag inte som något negativt, snarare positivt.

upprepar, tråkigt om ni inte uppskattade tipset!

må väl.
 
Nils, har du sett på filmerna själv? Jag tittade litet, och såg bland annat filmen "Professionell digitalfotografering" som lade en och en halv minut på att berätta vilken upplösning som var lämplig för en A4 (2048x1536!), 10x15cm, visitkortsstorlek resp till webben (640x480!).

Jag tappade tron på resten av innehållet utan att ha sett det...

Tyvärr, Nils.

Per.

PS. Inget hot mot moderskeppet, således! DS
 
szarseo skrev:
upprepar, tråkigt om ni inte uppskattade tipset!
Uppskattade absolut tipset, men inte att du startade 4 nya diskussioner om sajten på 2 dagar...

Skulle bli väldigt många onödiga diskussioner och trådar om alla startade sina diskussioner i 5 varianter.
 
Jag tyckte filmerna var riktigt bra!
Visst var det några med sämre innehåll!dock flera bra!

/Mvh
Magnus
 
ANNONS