Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto-visnings-app som stöder keywords?

Produkter
(logga in för att koppla)

erro.se

Aktiv medlem
Finns det nån foto-visnings-app som stöder keywords/nyckelord enligt IPTC, d.v.s. sådana som man skriver till en bild med t.ex. Lightroom?

Den inbyggda bild-appen verkar inte göra det. iPhoto för iOS verkar inte göra det. Den har förvisso en tagg-funktion, men jag lyckas inte se några taggar i de bilder jag för över från dator till padda. Jag vet att taggarna finns i bilderna i datorn.

Det enda jag lyckats hitta är SortShot (https://itunes.apple.com/us/app/sort-shots-ipad-edition/id365575166?mt=8) som låter bra men de två recensionerna är ju inte så lysande.

Jag vill alltså kunna synka foton från dator till iPad/iPhone, och kunna söka sortera på de keywords som är inbakade i bildfilerna.
 
Kanske inte riktigt vad du är ute efter, men jag lägger upp mina bilder på flickr och använder appen flickstacker för att söka nyckelord bland mina bilder.
 
Raderat reklam från återförsäljare (som dessutom inte hade med frågan att göra).

/Mod
 
ANNONS