Boris
Aktiv medlem
Hittat intressant artikel på "Fotojurnalisten" om publicering utan fotografens tillåtelse.
1,8 millioner i skadestånd
1,8 millioner i skadestånd
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Graal skrev:
Var det inte i USA som en man fick miljonbelopp i skadestånd efter att ha bränt sig på tungan av MacDonalds kokheta kaffe?
Ja, självklart. Företagen måste bli bättre på att skriva ut "Do not use to dry your hair". Jag vet inte hur många gånger jag har brännt mig vid det här lagetGunnlaug skrev:
Ja i det förlovande/förlorade landet USA kan man säkert även få skadestånd om någon skulle sticka in skallen ugnen i tron om att det var en hårtork...![]()
Sonnaren skrev:
Jag köpte för ett antal år sedan en vanlig gräsklippare (med hjuldrivning, vägde väl ca 30 kg) avsedd för amerikanska marknaden. Den hade bland annat en varningstext mot att använda den till att klippa häckar.
Jag hade nog själv aldrig kommit på iden att ens försöka....
Us
Sonnaren skrev:
Jag köpte för ett antal år sedan en vanlig gräsklippare (med hjuldrivning, vägde väl ca 30 kg) avsedd för amerikanska marknaden. Den hade bland annat en varningstext mot att använda den till att klippa häckar.
Jag hade nog själv aldrig kommit på iden att ens försöka....
Us
Dadigan skrev:
Det finns ju även det kända exemplet där strykjärnstillverkare klistrade på varningstexten: warning, do not iron your clothes while wearing them.
ksjunior skrev:
På gymmet ser man knappt maskinerna för alla hemska lappar :-/ Urk..