Annons

Fotografering i regn

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Hej.

Nu har det regniga vädret kommit, men man måste ändå plåta vissa saker trots det pissiga vädret.
Som jag ser det finns det 2 alternativ:

1.Assistent med paraply
2. Någon sorts speciellt utvecklat regnskydd för kameran.

Har ett bröllop kl 15 i dag och jag tar nog paraplyet.
Hur brukar ni andra göra det?
tips ?

Gärna vettiga sådanna......
 
kanske inte så värst praktiskt, men en vanlig igenomskinlig fryspåse som man trär över kameran och gör ett hål i för objektivet kan ju funka.
 
Vettigt tips:

Flytta till Stockholm!! 24 grader och sol idag! ;)

Mindre vettiga tips:

1. Assistent. Helt klart! Varför krångla med regnskydd när någon annan kan göra det åt en? ;)

2. Plastpåsar av alla de slag brukar funka bra för mig. Ta dock av plastpåsen på en gång när du inte använder kameran längre så att fukten inte kryper in i kameran.

3. Enbensstativ med paraplyhållare.


Lycka till!



/Niklas (ja en till)
 
Annars så kan du ju alltid använda en sån här. Med blixten på kameran så är det ett klockrent regnskydd!! ;)
 

Bilagor

  • p_blixt.jpg
    p_blixt.jpg
    18.2 KB · Visningar: 403
Jag tycker att det jobbigaste är att undvika kontrastsänkande droppar på frontlinsen, vatten på kameran bryr jag mig mindre om. Så mina försök med plastpåsar har inte varit någon hit, utan jag kör med paraply. Det vore ju smidigt att ha ett litet clips för att spänna fast det i stativet också.
 
Jim:

Jag kom precis att tänka på att vi köpte ett litet parasoll med ett clip till vår barnvagn för något år sedan. Du kanske skulle kolla i en barnvagnsaffär?

/Fredrik
 
Är man tidsmässigt sent ute fungerar det även med ett paraply som man kan tejpa fast på stativet. Det är inte det smidigaste, men det fungerar om man vill ha händerna fria.
 
ANNONS