Annons

Fotografiska tips Gotland!

Produkter
(logga in för att koppla)
Fårö - Pärlan i Östersjön.

Vågorna, vinden, raukarna, de gamla fiskelägrenas bodar, klapperstensfälten och landskapet är Fårö. När jag åkte runt på Fårö så kände jag havets mening för öbornas liv. Fårö har bibehållit sitt kulturlandskap bättre än övriga delar av ön. Här kan man exempelvis få en uppfattning om hur landskapet såg ut innan den stora myrutdikningen ägde rum. Ön har behållit sin småskalighet med små åkrar och spridd bebyggelse omgivna av beteshagar och skog. Bebyggelsen har behållit fler äldre drag än vad man ser på Gotland i övrigt.

Minnena från Fårö är starka som tex när en 70 årig bonde guidade mig på hans traktorstig till Norsholmen.... En sådan gästvänlighet och ärlig glädje visade bönderna ute i naturen på Fårö.
Naturreservaten, det speciella ljus och sin mäktighetenligt, är det mest sagolika jag besökt i Sverige.
Jag var på Fårö hösten 2005 och 14 dagar i somras. Fårö får garanterat ett besök av mig när snön har kommit. Jag längtar redan dit igen.

Här är en bild jag vill visa:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=520657&target=_blank
 
Härlig bild Michael! Blir kraftigt påmind om vad ljuset gör för bilden här där jag sitter och försöker göra det bästa av 4 dagars grått väder med småspik :( Det är sannerligen en utmanning :)
 
.. En röv, en Vikingaröv för det lär ju inte var Tors hammare :)
 

Bilagor

  • 762-mickes-röv-kv-besk-40k.jpg
    762-mickes-röv-kv-besk-40k.jpg
    37.9 KB · Visningar: 193
Paus och bricklunch i Burgsvik efter en förmiddag i Hoburgen!
 

Bilagor

  • 464-serverar-bricklunch-40k.jpg
    464-serverar-bricklunch-40k.jpg
    39.2 KB · Visningar: 170
Mmm, Jummi Entrecote med vitlöksmör saltgurka och bjarnesås :)
 

Bilagor

  • 465-entrecote-40k.jpg
    465-entrecote-40k.jpg
    38.7 KB · Visningar: 165
Nikon forever

Här sitter tre stycken Nikoniter och väntar på att något ska hända.

:)Micke
 

Bilagor

  • _dsc0705_wsmall2.jpg
    _dsc0705_wsmall2.jpg
    44.2 KB · Visningar: 148
ANNONS