Annons

Fotoklubb i Lund?

Produkter
(logga in för att koppla)

DOA

Medlem
Har sett från några inlägg från 2005 att det finns en som kallas BLund och en från teknologkåren, men jag har sökt runt lite och inte hittat något av dem, så de kanske har splittrats eller liknande.

Jag kom faktiskt att tänka på detta idag och blev sugen på att gå med i en fotoklubb eller sällskap. Jag hade till och med tankar på att kanske starta en egen om det inte fanns något konkret. Jag veta att det inte är helt omöjligt att hitta lokaler och med tanke på alla studenter som bor i Lund borde där vara en del som skulle vara intresserade av att bli lite aktiva i ett fotosällskap.

Hade man bara varit ca 3-4 personer från början hade man kunnat dra igång något som hade kunnat fungera.

Men det är ju som sagt bara tankar om det nu inte redan finns något konkret sällskap i Lund.
 

Wilbur

Medlem
Har sett från några inlägg från 2005 att det finns en som kallas BLund och en från teknologkåren, men jag har sökt runt lite och inte hittat något av dem, så de kanske har splittrats eller liknande.

Jag kom faktiskt att tänka på detta idag och blev sugen på att gå med i en fotoklubb eller sällskap. Jag hade till och med tankar på att kanske starta en egen om det inte fanns något konkret. Jag veta att det inte är helt omöjligt att hitta lokaler och med tanke på alla studenter som bor i Lund borde där vara en del som skulle vara intresserade av att bli lite aktiva i ett fotosällskap.

Hade man bara varit ca 3-4 personer från början hade man kunnat dra igång något som hade kunnat fungera.

Men det är ju som sagt bara tankar om det nu inte redan finns något konkret sällskap i Lund.
Ja, jag har oxå sett att det verkar som om det funnits klubbar innan.
Vi får kanske starta nån tråd o se om det finns intresse, måste ju finnas en hel del fotointresserade i Lund :)
 

DOA

Medlem
Yes, det får vi göra, jag kan göra det direkt faktiskt! Jag kan absolut tänka mig att starta upp något, då jag är väldigt taggad och har många idéer ;). Min kompis och klasskamrat, som även är medlem här, är helt säkert också intresserad. Kan dock tänka mig att där är många som inte använder fotosidan i Lund, men bara vi får igång något så kan man växa med tiden!
 

kvantbrus

Ny medlem
Hej. Jag är också intresserad av att tillhöra ett fotosällskap!

någon som känner till fotolab i Lund som man kan få tillgång till? Vet att Smålands nation har ett, men antar att det kräver medlemskap i Smålands.
 

afflaf

Aktiv medlem
Det finns ett på Hemgården, (ligger över gatan från stadsteatern), Vet du vad du gör så kostar det typ 150kr om året. Kemikalier och allt sånt finns där. enda du behöver är papper..

Vi har försökt snacka ihop oss om att starta igång med något form av sällskap.. dock så har vi aldrig lyckats dra ihop något.. ännu.
 

afflaf

Aktiv medlem
Detta är saxat från deras hemsida. http://www.hemgarden.org/index3.htm

UTRUSTNING
Vårt labb är utrustat med 6 förstorningsapparater, mörkrumslampor, fotokemikalier samt annan nödvändig utrustning för filmframkallning och papperskopiering.

FÖR VEM?
Kriterierna för att få använda Fotolabbet är att man klarar sig själv i ett mörkrum utan hjälp, för alla som är osäkra på sina fotolabbkunskaper rekommenderar vi därför Hemgårdens Fotokurser. Alla medlemmar i Hemgården med grundläggande mörkrumskunskaper som köpt ett labbkort är välkomna att använda vårt labb på tillgängliga tider under förutsättning att de bokat labbtid tidigare.

KOSTNADER
Labbkortet kostar 60 kr/6 månader & 100kr/12 månader. Kortet ger rätt till användning av fotolabbet samt alla fotokemikalier, dock måste kortägaren tillhandahålla egna fotopapper.

ÖVRIGT AV INTRESSE
Hemgården prenumererar dessutom på tidskriften FOTO och tillhandahåller svart/vit film Kodak Tri-X 400 till försäljning för ca 40 kronor, något lägre pris än i fotoaffären.
 

AndreL

Ny medlem
Pratar ni om analoga kameror nu eller? Blev en del om mörkrum och grejer..?

Som färsking som man är så hade de varit kul att träffa andra som kanske hållt på lite längre och bytt lite fantasi och kunskaper.

Har även en polare som säkert är intresserad med!

Vi är lundabor såklart !

//André
 

DOA

Medlem
Enligt min uppfattning är det både digitalt och analogt i fokus. En fotoklubb är enligt mig en klubb där både digital- och analoganvändare kan träffas för att diskutera tekniker, motiv, utrustning osv osv. Där är ju så mycket analogt och digitalt har gemensamt!
 

kraz

Ny medlem
Jag är nyinflyttad i Lund och vill också jättegärna hitta en fotoklubb eller liknande. Jag är uppvuxen i Umeå och där har vi en förening för både fotografer, modeller och stylister (http://umemodellen.se/). Det funkar utmärkt för oss som främst är intresserade av modellfoto! Någon som vet om det finns något sådant i Lund eller om man kanske ska försöka starta upp något sådant?
 

DOA

Medlem
Vad jag vet har inget börjat än. Jag kan heller inte starta upp och ta hand om något eftersom jag planerar studieuppehåll efter jul!
 

afflaf

Aktiv medlem
Tror det kommer bli svårt att hoppa in och starta en klubb utav ingenting.
Folk kanske har lust att träffas för en foto-promenad i stan eller liknande?
 

lahoo

Aktiv medlem
jag är intresserad

Jag är intresserad socialt, kreativt, tekniskt och allmännyfiket.
Låt oss ses och hitta formerna.
 
ANNONS