Annons

Fotolabb i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

floyd

Aktiv medlem
Har letat här på fotosidan men det är bara en massa diskusioner om labb i Stockholm!

Har ni tips på bra/prisvärt labb för framkallning av s/v i Göteborg?

mvh

Jag gillar Japan Photo, inget proffslabb kanske, men tar man deras "lyx" framkallning för 10:- extra får man bättre papper och vit kant. Då kostar 24 bilder 49:- och 36 bilder 59:-

Är det några problem med bilderna gör dom nya bilder utan snack.

Att dom sen tar 29:- för framkallning av mellanformatsfilm inklusive kopior gör inte saken sämre. (10cmx10cm för 6x6 negativ)

Jag lägger in en reservation för att jag kanske inte lika höga krav som andra personer här på sidan. Men dom duger gott för mig.

Om jag minns rätt så har jag framkallat en rulle där nån gång. Den blev väl helt ok, men däremot tycker jag bemötandet på Japanfoto är under all kritik. Man är liksom luft tills man tar fram plånboken...

Eftersom konkurrensen inte är benhård map s/v framkallning vet jag inte om jag kan kalla det för prisvärt. MEN, kan starkt rekommendera Svart-Vit Lab i Mölndal. I jämförelse med färglab är styckpriset för papperskopior relativt högt eftersom allt görs manuellt. Men Agneta, som har labbet, är suverän och gör perfekta papperskopior i valfritt format. Finns på Kryptongatan 20 i Mölndal och nås på 031-875741.

Andra alternativ med motsvarande priser som ovan, Staffans Bilder www.staffansbilder.se
Annika´s Fotolab www.annikasfotolab.com

Vill du dock ha framkallning och kopiering till papperskopia finns ett lab på Odinsgatan, Foto Jubel. Har dock ej provat.

Vet inte vad du har för ambitioner med framkallning och kopiering men GLÖM Japan Photo om du har några som helst krav på resultat!

ANNONS
Götaplatsens Foto