Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotopapper med struktur!

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Hej!

För något år sedan köpte jag en packe ålderdomliga fotopapper av märket Scanfors. "Pappret" liknade en duk/tyg/väv med strukturyta. Tyvärr var det alltför gammalt för att ge ett bra resultat. Jag har också för mig att Ilford för länge sedan producerade fotopapper med strukturyta.

Min fråga är om någon känner till om det finns andra fotopapper med "struktur" till salu någonstans i Sverige?

Bästa hälsningar
Fredrik

Jag köpte ett paket Fotolinen tillverkad av Fotospeed av Kameradoktorn för några månader sedan. De hade 10-15 paket kvar med tio blad 8*10 tum i varje paket. Att säga att det är fotopapper är att ta i, snarare är det emulsion gjuten på tyg. Ganska kul att labba med, det blir som att flytta en blöt tygbit mellan skålarna.

Eftersom utbudet inte är vidare stort på dylika saker kan man köpa flytande emulsion och pensla på det på tex akvarellpapper i olika texturer.

/Erik

Tack för tipset Erik! Fotolinen låter ungefär som det "papper" av märket Scanfors som jag har. Jag har redan införskaffat en burk Liquid Light som jag ska testa någon gång...

Har du (eller någon annan) testat Kentameres fotopapper Art Classic som finns på Kameradoktorn?

Bästa hälsningar
Fredrik

Kentmere är ett mycket bra papper.Art serien till Kentmere är topp.
Sök Kentmere på : Google : och du hittar alla upplysningar om pappret och div. strukturer.
mvh.leif

ANNONS
Götaplatsens Foto