Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotopapper till bläckstråleskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Piscovery

Aktiv medlem
Hej,

jag är en glad ägare till en Epson R2400 fotoskrivare. Har skrivit ut en del bilder på t.ex Tetenal Archive matte 241 g och Hahnemuhle Torchon 285 g. Till dessa papper har jag ICC profiler och enligt mig så ser utskrifterna mycket bra ut. Dock så har jag upptäckt att dessa papper är svåra att få tag i av någon anledning.

Har funderat att söka lite alternativ hos andra fabrikat. Är det någon här som har erfarenhet av t.ex Ilfords papper eller Epsons papper? Jag söker här först och främst efter matta papper och akvarell/Canvas papper. Jag vet att Ilford (och givetvis Epson) har ICC profiler till R2400.

Dela gärna med av era erfarenheter oavsett vilken skrivare ni använder. Även tips av papper ifrån andra fabrikat.

Hej!
Jag har en Epson R2400 och har fått jättefina utskrifter med Epsons Archival Matte. Rekommenderas! Jag har inte provat Ilford eller Tetenal ännu så jag kan inte jämföra med dem.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto