Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoprojekt - Är du singel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kommer att kunna kika in i några av kylskåpen och få ett hum om mathållningen. När det handlar om 10 personer som man vill ge utrymme så har jag valt att renodla och avgränsa min idé till hemmet.

Självklart ska jag göra en uppföljare!

Det kan bli stor och små skillnader även om man inte bor ihop när man har ett förhållande. I mitt fall handlade det om att jag började skärpa mig när det gällde disk och städning. Så även om jag inte möblerade om eller kastade prylar så blev det förändringar.

Förstår din bildidé mycket bättre nu. Det är ju lite intressant se om det stämmer verkligen att man utnyttjar sitt livsrum på olika sätt om man har partner eller inte.

Tror inte att det är porträttfoto man ska eftersträva här utan mer åt dokumentärfoto där miljön och olika aktiviteter fångas.

Har nu boken i min ägo och måste säga att jag gillar den!
Intressanta bilder som väcker en undran och vilja att få veta mer om personerna.

/Tommy

Kul att du gillar boken och att du redan köpt den!
Det är ofta intressantare med frågorna än svaren. Några svar kommer dock säkert i uppföljaren.

Jag har också beställt boken nyss:)

jolsson skrev:
Man fotar dem i deras ostädade kök, medans dom äter micromat... ;-)
Ostädade kök trodde jag mest existerade där fler att dela städningen mellan med fanns? Kanske har missuppfattat förstås..

Ekonomi?

Kul med bok!
Hur finansierade du projektet? Är den utgiven på eget förlag, eller via agent, eller på förlag?
Nyfiken...

Boken är utgiven på förlag. Jag har haft "vanliga" jobb och fotograferat på kvällar och helger. Ett tag hade jag studielån också. Sen har jag sålt materialet som reportage till bl.a. nästa nummer av Vår bostad.
Jag köpte digitalkamera ganska sanbbt in i projektet så jag har inte haft så mycket kostnader för själva fotograferingen.

Tack för alla mail! Jag svarar på alla mail men jag jobbar ganska mycket så bli inte förvånad om det tar ett dygn.

Idag kom min bok också (lite försenad från förlaget var adlibris meddelande) Har hunnit bläddra, fastnat en bra stund, fascinerats av hur lätt man tror sig få en bild av personerna utifrån hemmen, men mest fascineras jag av att sååå många har noll koll på sladdarna.

Känner dock inte att det var lätt att identifiera sig med någon, vilket jag antagligen hade inbillat mig att jag skule kunna..

Klart tittvärd och prisvärd!

Glömde skriva en viktig grej som jag ser nu att jag nog inte ens fick fram i förra inlägget.
Bilderna är kanon! Boken är bra!

Kul att du gillar boken!
Hehe det där med sladdarna tog jag upp på Nyhetsmorgon på Tv4 imorse.

ANNONS
Götaplatsens Foto